REGULAMIN PROJEKTU
SEJMIK MŁODZIEŻY WOJEWÓDZTW WIELKOPOLSKIEGO
„15-lecie członkostwa Polski w Unii Europejskiej okiem wielkopolskiej młodzieży”
I. Postanowienia ogólne:
§ 1. „Sejmik Młodzieży Województwa Wielkopolskiego” (zwany dalej Projektem) jest przedsięwzięciem o charakterze edukacyjnym i obywatelskim, mającym na celu:
§ 2. Projekt jest skierowany do uczniów szkół średnich/ponadgimnazjalnych z terenów województwa wielkopolskiego.
§ 3. Organizatorem projektu jest Sejmik Województwa Wielkopolskiego, a funkcję jego koordynatora pełni Przewodniczący Sejmiku Województwa Wielkopolskiego.
§ 4. Przy realizacji projektu Przewodniczący Sejmiku Województwa Wielkopolskiego współpracuje z:
§ 5. Projekt obejmuje następujące etapy:
§ 6. Harmonogram realizacji projektu stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
II. Upowszechnienie informacji o projekcie:
§ 7. Przewodniczący Sejmiku Województwa Wielkopolskiego poinformuje starostów i prezydentów miast o planowanym projekcie oraz zwróci się do nich z prośbą o przeprowadzenie rekrutacji zespołów uczniowskich – uczestników sesji Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego.
§ 8. Wielkopolski Kurator Oświaty przekaże informacje o projekcie do szkół ponadgimnazjalnych.
III. Rekrutacja uczestników Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego:
§ 9. Szkoły przesyłają zgłoszenia o przystąpieniu szkoły do projektu do właściwego starostwa. Kopię zgłoszenia należy przesłać do Kancelarii Sejmiku Województwa Wielkopolskiego na adres al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań lub e-mail: przewodniczacy.sekretariat@umww.pl. Wzór formularza zgłoszeniowego stanowi załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
§ 10. Szkoły mogą zgłaszać do udziału w projekcie 2-osobowe zespoły uczniowskie. Zgłoszenia i prace indywidualnych uczniów nie będą brane pod uwagę w rekrutacji. Zespół uczniowski musi składać się z uczniów tej samej szkoły lub zespołu szkół.
§ 11. Sejmik Województwa Wielkopolskiego wyraża gotowość radnych Województwa Wielkopolskiego do udziału w spotkaniach edukacyjnych odbywających się w szkołach zainteresowanych projektem. Tematyka spotkań dotyczyć będzie organizacji i zasad funkcjonowania Samorządu Województwa Wielkopolskiego. Prośby w tym zakresie należy kierować do Przewodniczącego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego na adres al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań lub e-mail: przewodniczacy.sekretariat@umww.pl. Zachęca się także organy samorządów powiatowych do organizacji spotkań z młodzieżą na temat funkcjonowania samorządu terytorialnego.
§ 12. Zespół uczniowski zgłoszony do projektu zobowiązany jest do:
§ 13. Zadanie rekrutacyjne dla zespołu uczniowskiego polega na:
§ 14. Zespół uczniowski zobowiązuje się zaplanować i wykonać zadanie rekrutacyjne samodzielnie. Jeden zespół uczniowski może wykonać tylko jedna pracę.
§ 15. Szkoła przekaże prace wykonane przez zespoły uczniowskie do komisji rekrutacyjnej utworzonej przy starostwie powiatowym lub urzędzie miejskim, na którego terenie znajduje się placówka edukacyjna.
§ 16. Starostowie i prezydenci miast powołają komisje rekrutacyjne w celu wyłonienia zespołów uczniowskich. Do udziału w pracach komisji mogą być zaproszeni: nauczyciele, radni Województwa Wielkopolskiego oraz radni powiatu.
§ 17. Zadaniem komisji rekrutacyjnej jest wybór zespołów uczniowskich – uczestników projektu z terenu danego powiatu. Liczba zespołów uczniowskich, wybranych do uczestnictwa w sesji z poszczególnych powiatów, została przedstawiona w załączniku nr 2.
§ 18. Komisja rekrutacyjna dokona wyboru zespołu uczniowskiego na podstawie oceny pracy pt.: „Korzyści płynące z członkostwa Polski w Unii Europejskiej na przykładzie Twojego Powiatu”. Przy ocenie prac należy uwzględnić następujące kryteria oceny (max. 25 pkt.):
§ 19. Ocena wykonanych prac rekrutacyjnych oraz rekrutacja zespołów uczniowskich przez komisję rekrutacyjną są ostateczne i nie mogą stanowić przedmiotu odwołania.
§ 20. Informację o wyłonionych zespołach uczniowskich starostowie i prezydenci miast przekażą do Kancelarii Sejmiku Województwa Wielkopolskiego.
§ 21. Zgłoszenie się do udziału w projekcie oznacza wyrażenie zgody przez uczestników (a w przypadku uczestników niepełnoletnich, zgodę ich rodziców lub opiekunów prawnych) na przetwarzanie danych osobowych (imienia, nazwiska, adresu mailowego) zespołów uczniowskich do celów związanych z rekrutacją i uczestnictwem w sesji, upublicznieniem wizerunku uczniów wchodzących w skład zespołów a także upublicznieniem prac rekrutacyjnych, wyników ich oceny z podaniem imion i nazwisk na stronnych organizatora i współorganizatorów sesji.
IV. Sesja:
§ 22. Sesja odbędzie się 10 maja 2019 r. w Poznaniu w siedzibie samorządu województwa.
§ 23. Sesja będzie miała temat wiodący: „15-lecie członkostwa Polski w Unii Europejskiej okiem wielkopolskiej młodzieży”. Uczniowie - uczestnicy sesji wypracują uchwałę Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego przedstawiającą ich ocenę 15-lecia członkostwa Polski w Unii Europejskiej, z podziałem na poszczególne obszary integracji.
§ 24. Program szczegółowy sesji zostanie przesłany po zakończeniu procesu rekrutacji uczestników projektu.
V. Postanowienia końcowe:
§ 25. Niniejszy regulamin znajduje zastosowanie w procesie rekrutacji uczestników sesji i może zostać zmieniony przez organizatora z zastrzeżeniem poinformowania o zmianach zainteresowanych podmiotów.
§ 26. Zasady dotyczące przebiegu sesji określone są w Regulaminie Obrad Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego.
§ 27. Osobami do kontaktu w sprawie Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego są pracownicy Kancelarii Sejmiku:
§ 28. Osobami do kontaktu w sprawie wyłonienia zespołów uczniowskich są osoby powołane przez starostów/prezydentów miast.
§ 29. Literaturę pomocniczą obejmującą zagadnienie samorządu terytorialnego stanowią:
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...