trwa ładowanie strony
wczytywanie strony

Tekst łatwy do czytania (ETR)

    Logo tekstu łatwego do czytania i rozumienia: głowa nad otwartą książką i podniesiony w górę kciuk w geście OKInformacja o Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu w tekście łatwym do czytania i rozumienia

    To jest budynek Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu.

    Nowoczesny budynek Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu

     

     

     

     

    Urzędem kieruje Marszałek Województwa Wielkopolskiego.

    Marszałkiem Województwa Wielkopolskiego jest Marek Woźniak.

    Marszałek Marek Woźniak na tle zieleni oraz flagi Polski i Unii Europejskiej

     

     

     

     

    Urząd ma dużo działów. Te działy to departamenty. Każdy departament zajmuje się innymi sprawami.

    Rysunek zapisanej kartki papieru. W prawym dolnym rogu leży ołówek.

     

     

     

     

     

    Te sprawy to:

    • planowanie rozwoju całej Wielkopolski,
    • rozdzielanie pieniędzy z Unii Europejskiej,
    • transport w Wielkopolsce,
    • leczenie mieszkańców w szpitalach,
    • wspieranie gospodarki i przedsiębiorców, czyli osób, które mają firmy,
    • rolnictwo,
    • nauka młodzieży i osób dorosłych w szkołach,
    • działanie teatrów, muzeów i domów kultury,
    • odnowa zabytków,
    • budowa nowych dróg i mostów.

    Główny budynek Urzędu jest przy Alei Niepodległości 34.

    Główne wejście do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego od strony alei Niepodległości

     

     

     

     

     

    Tutaj pracuje Marszałek i Zarząd Województwa.

    Urząd jest otwarty od godziny 7:30 do godziny 15.30.

    Urząd jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.

    Symbol osoby niepełnosprawnej na wózku

     

     

     

    Do Urzędu możesz dojechać autobusem numer 168, 169 i 171.

    Przystanek nazywa się Urząd Marszałkowski.

    Rysunek autobusu

     

     

     

    Jeśli masz problemy z chodzeniem i chcesz przyjechać autem, przy budynku Urzędu jest miejsce do zaparkowania.
    Jest oznaczone niebieską kopertą.

    Parking od strony ulicy Świętej Barbary

    Gdy wejdziesz do budynku zobaczysz okienko.

    Nazywa się Informacja.

    Podejdź i powiedz, jaką sprawę chcesz załatwić.

    Dowiesz się, co dalej robić.

    Punkt informacyjny Urzędu Marszałkowskiego znajdujący się w holu głównym budynku

    Żeby załatwić sprawę możesz:

    napisać zwykły list na adres:
    Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
    w Poznaniu, Al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań

    użyć platformy ePUAP: /umarszwlkp/SkrytkaESP lub adresu do doręczeń elektronicznych (ADE) Urzędu: AE:PL-36275-98241-EEETD-21

    Możesz też wysłać email na adres: kancelaria@umww.pl

    Symbol koperty

    Możesz też zadzwonić na numer telefonu: 61 626 66 66.

    Symbol słuchawki telefonicznej

    W Urzędzie pracują też osoby, które zajmują się pieniędzmi z Unii Europejskiej.

    Na pierwszym piętrze jest Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich.
    Tam dowiesz się, jak można skorzystać z tych pieniędzy.

    logo: Punkt informacyjny Funduszy Europejskich

    Jeśli jesteś osobą Głuchą, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego zapewni tłumacza języka migowego.

    Trzeba powiadomić urząd 3 dni wcześniej, że tego potrzebujesz.

    Dwie ręce oznaczające język migowy

    Jeśli pomaga Ci pies przewodnik, możesz z nim przyjść do urzędu.

    Rysunek psa przewodnika na smyczy