W dniu 24 stycznia 2018 r. Minister Środowiska ogłosił w Monitorze Polskim komunikat o utworzeniu rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami. Rejestr stanowi integralną część bazy danych o produktach, i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami „BDO”.
Przedsiębiorcy zobowiązani do złożenia wniosku o wpis do rejestru:
z zakresu ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej:
z zakresu ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji:
z zakresu ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym:
z zakresu ustawy o bateriach i akumulatorach:
z zakresu ustawy o odpadach:
z zakresu ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi:
Wniosek o wpis do rejestru, o zmianę wpisu lub o wykreślenie z rejestru należy złożyć w formie elektronicznej poprzez system BDO poprzez stronę internetową: https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/
Zakres wniosku o wpis do rejestru został określony w art. 53 ust. 5 ww. ustawy o odpadach.
Wpis do rejestru oznacza utworzenie indywidualnego konta w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami.
Pod poniższym linkiem znajdują się instrukcje obsługi systemu: https://bdo.mos.gov.pl/instrukcje-krok-po-kroku-system-bdo/
Marszałek województwa dokonuje wpisu do rejestru z urzędu:
OPŁATY – REJESTROWA I ROCZNA
Opłacie rejestrowej podlegają wpisy do rejestru dla:
Ww. podmioty, które zostały wpisane do rejestru uiszczają w terminie do końca lutego każdego roku opłatę roczną za dany rok. Wysokość opłaty rejestrowej i wysokość opłaty rocznej wynosi dla mikroprzedsiębiorców 100 zł, a dla pozostałych podmiotów 300 zł. W przypadku prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności w więcej niż jednym zakresie, przedsiębiorca ten uiszcza jedną opłatę rejestrową, najwyższą. Zgodnie z ustawą o swobodzie działalności gospodarczej za mikroprzedsiębiorcę uważa się przedsiębiorcę, który w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych:
Opłaty rocznej nie uiszcza się w roku, w którym została uiszczona opłata rejestrowa.
Opłaty rejestrowej nie uiszcza przedsiębiorca wpisany do rejestru, o którym mowa w ustawie o krajowym systemie ekozarządzania i audytu (EMAS), który składając wniosek o wpis do rejestru przedłoży informację potwierdzającą dobrowolny udział w systemie ekozarządzania i audytu (EMAS).
Nr rachunku bankowego, na który należy wnosić opłatę rejestrową i opłatę roczną: PKO BP O/Poznań 95 1020 4027 0000 1002 1329 5771
Szczegółowe informacje w ww. zakresie znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej.
KONTAKT: Infolinia BDO: 61 626 75 30 e-mail: bdo@umww.pl
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...