Szanowni Państwo, 30 września br. odbyła się konferencja inaugurująca projekt „e-UM: elektronizacja usług i wymiany korespondencji w Urzędach Marszałkowskich Województw Wielkopolskiego i Kujawsko-Pomorskiego", który realizujemy w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w konkursie 2/POKL/5.2.1/2013.
Serdecznie dziękujemy naszym Prelegentom za interesujące wystąpienia oraz Gościom za przybycie i aktywne uczestnictwo w dyskusjach.
Prof. dr hab. inż. Wojciech Cellary jest informatykiem, kierownikiem Katedry Technologii Informacyjnych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. W trakcie swojej kariery zawodowej pracował na dziewięciu uczelniach, trzech w kraju i sześciu za granicą, we Francji i Włoszech. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się aktualnie na problematyce elektronicznej administracji, elektronicznego biznesu, elektronicznej gospodarki opartej na wiedzy, i społeczeństwa informacyjnego. Jest autorem lub współautorem 10 książek, 19 rozdziałów w książkach, 8 redakcji książek i ponad 140 artykułów opublikowanych w czasopismach naukowych i materiałach konferencyjnych oraz wielu artykułów popularnonaukowych i publicystycznych. Był głównym organizatorem 37 naukowych konferencji krajowych i międzynarodowych, a ponadto członkiem komitetów programowych ponad 280 konferencji. Był liderem blisko 100 krajowych i międzynarodowych projektów naukowych i wdrożeniowych finansowanych przez przemysł polski, francuski i amerykański, polskie Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. NCBR, NCN oraz Unię Europejską z programów ramowych, w tym projektów zakończonych wdrożeniami na skalę międzynarodową. Był konsultantem wielu ministerstw: Nauki, Edukacji, Łączności, Spraw Wewnętrznych, Administracji i Cyfryzacji oraz Rozwoju Regionalnego: komisji sejmowych i senackich oraz ekspertem Komisji Europejskiej. Jest starszym członkiem IEEE Computer Society. Polskiego Towarzystwa Informatycznego (w latach 1983-1989 pełnił funkcję wiceprzewodniczącego Towarzystwa). Był wieloletnim członkiem Komitetu Informatyki PAN, w latach 2004-2006 był członkiem prezydium Komitetu PAN „Polska w Zjednoczonej Europie", a obecnie jest członkiem Komitetu Prognoz PAN „Polska 2000 Plus". W latach 2010-2011 pełnił funkcję przewodniczącego Rady Informatyzacji przy Ministrze Spraw Wewnętrznych i Administracji, a w latach 2011-2013 był członkiem Rady Infoiinatyzacji przy Ministrze Administracji i Cyfiyzacji Od wielu lat jest członkiem Rady ds. Infoiinatyzacji Edukacji przy Ministrze Edukacji Narodowej. W 2011 roku był przewodniczącym Komitetu Programowego 6. Europejskiej Ministerialnej Konferencji i Wystawy "Borderless eGoyernment Sewices for Europeans", która odbyła się w Poznaniu, a która była największą konferencją w ramach polskiej prezydencji w Radzie UE.
Chmura w Administracji Publicznej - prezentacja
Doktor nauk ekonomicznych Marcin Kraska (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, obecnie Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), obecnie Kierownik w Centrum Elektronicznej Gospodarki w Instytucie Logistyki i Magazynowania.Sekretarz Rady Naukowej w Instytucie Logistyki i Magazynowania, ekspert w zakresie badań, rozwoju i zarządzania projektami w obszarze elektronicznej gospodarki (specjalizacja: eAdministracja, eHandel, eFinanse, eIntegracja, projektowanie i tworzenie specyfikacji systemów informatycznych, prace koncepcyjne i wdrożeniowe w zakresie instrumentów wspomagających elektroniczną gospodarkę), bankowości (specjalizacja: metody punktowe) oraz oceny efektywności projektów inwestycyjnych. Kierownik krajowych i międzynarodowych projektów z obszaru e-gospodarki. Prelegent wielu krajowych i zagranicznych konferencji naukowych oraz specjalistycznych seminariów związanych z ICT. Autor i redaktor raportów Elektroniczna Gospodarka w Polsce oraz innych artykułów, opracowań, recenzji i książek z obszaru elektronicznej gospodarki i bankowości.
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji - prezentacja
Maciej Kiełbus – Starszy Konsultant w Dziale Prawa Administracyjnego Kancelarii Prawnej Dr Krystian Ziemski & Partners w Poznaniu. Doktorant w Katedrze Prawa Administracyjnego i Nauki o Administracji Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Współpracownik Wielkopolskiego Ośrodka Kształcenia i Studiów Samorządowych. Redaktor Naczelny Portalu PrawoDlaSamorządu.pl
Prawne aspekty realizacji zadań administracji publicznej za pomocą metod i narzędzi informatycznych w wybranych obszarach jej aktywności - prezentacja
Jacek Orłowski – redaktor naczelny miesięcznika „IT w Administracji" branżowego pisma dla informatyków i menedżerów IT sektora publicznego. Przez wiele lat współtworzył magazyn „CHIP". Ma zawodowe doświadczenie w zarządzaniu i administrowaniu sieciami i systemami komputerowymi. Od 1998 r. aktywnie wspiera rozwój usług teleinformatycznych. Inicjator regionalnych konwentów informatyków integrujących środowisko informatyków zatrudnionych w różnych placówkach administracji publicznej. Badacz polskiej e-administracji.
Fakty i mity na temat e-Administracji, czyli e-Usługi po polsku - prezentacja
Rafał Sowiński - Z-ca Kierownika Centrum Elektronicznej Gospodarki Instytutu Logistyki i Magazynowania. Zajmuje się wdrażaniem w polskich urzędach e-usług funkcjonujących w oparciu o platformę ePUAP oraz Centralne Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych. Współautor raportów "Elektroniczna Gospodarka w Polsce". Ukończył studia na wydziale Zarządzania i Marketingu Politechniki Poznańskiej. Aktywny członek stowarzyszenia Project Management Institute.
Udostępnianie eUsług na ePUAP – krok po kroku - prezentacja
Grzegorz Fiuk - Wykształcenie wyższe, Politechnika Szczecińska Wydział Budownictwa i Architektury, Studia MBA "Executive Master of Business Administration in IT". Członek Rady Ekspertów projektów e-PUAP i pl.IDSpecjalista w dziedzinie wdrażana rozwiązań informatycznych w zakresie społeczeństwa informacyjnego, wspomagających zarządzanie i usprawniające prace administracji publicznej oraz ochrony zdrowia dla zwiększenia skuteczności obsługi interesantów i pacjentów.
Jak usprawnić realizację zadań administracji publicznej za pomocą metod i narzędzi informatycznych - studium przypadku - prezentacja
Dr Agata Filipowska jest adiunktem na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu w Katedrze Informatyki Ekonomicznej. Pracę doktorską, przygotowywaną w trybie Cotutelle, broniła na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu (Summa Cum Laude, Nagroda Rektora UEP) oraz na Macquarie University Sydney w Australii. Od roku 2004 uczestniczy w realizacji projektów fundowanych ze środków Programów Ramowych Komisji Europejskiej (ASG, Insemtives, Service Web 3.0, SUPER i USE-ME.GOV) oraz środków krajowych (POIG, NCBiR). W projektach SUPER i Service Web 3.0 Agata Filipowska koordynowała komponenty projektu związane z promocją oraz kontaktem ze środowiskiem gospodarczym.Doświadczenie zdobyte przy projektach europejskich zaowocowało zaproszeniem do recenzowania projektów badawczych Komisji Europejskiej. Ponadto, Agata Filipowska jest opiekunem Next Generation Internet Lab, prowadzonego we współpracy z Orange Polska S.A., którego celem jest umożliwienie studentom Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu zdobycia wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu tworzenia rozwiązań na urządzenia mobilne, w tym platformę iOS, poprzez uczestnictwo w kursach, seminariach i wielu innych aktywnościach dodatkowych (konkursach, praktykach, studiach przypadków).Dr Filipowska jest członkiem komitetów programowych ponad 50 konferencji międzynarodowych. Jest autorką licznych publikacji, w tym w czasopismach.
e-Usługi? Procesy? A może procesy dla e-Usług? - prezentacja
Maciej Witkowiak
Projekt „e-UM: elektronizacja usług i wymiany korespondencji w Urzędach Marszałkowskich Województw Wielkopolskiego i Kujawsko-Pomorskiego" jako narzędzie pozwalające podnieść jakość administracji publicznej w województwie wielkopolskim i kujawsko-pomorskim - prezentacja
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...