Zasady realizacji programu
REGULAMIN PROJEKTU
SEJMIK MŁODZIEŻY WOJEWÓDZTW WIELKOPOLSKIEGO
„15-lecie członkostwa Polski w Unii Europejskiej okiem wielkopolskiej młodzieży”
I. Postanowienia ogólne:
§ 1. „Sejmik Młodzieży Województwa Wielkopolskiego” (zwany dalej Projektem) jest przedsięwzięciem o charakterze edukacyjnym i obywatelskim, mającym na celu:
- popularyzację wiedzy o organizacji samorządu terytorialnego,
- zapoznanie młodzieży szkolnej z zakresem działania, organizacją i zasadami funkcjonowania Samorządu Województwa Wielkopolskiego,
- rozwijanie zainteresowań kadry pedagogicznej szkół i młodzieży szkolnej działalnością Samorządu Województwa Wielkopolskiego,
- rozwijanie postaw obywatelskich młodzieży szkolnej.
§ 2. Projekt jest skierowany do uczniów szkół średnich/ponadgimnazjalnych z terenów województwa wielkopolskiego.
- uczniów klas 1-3 liceum,
- uczniów klas 1-4 technikum.
§ 3. Organizatorem projektu jest Sejmik Województwa Wielkopolskiego, a funkcję jego koordynatora pełni Przewodniczący Sejmiku Województwa Wielkopolskiego.
§ 4. Przy realizacji projektu Przewodniczący Sejmiku Województwa Wielkopolskiego współpracuje z:
- Komisją Edukacji i Nauki Sejmiku Województwa Wielkopolskiego,
- Komisją Kultury Sejmiku Województwa Wielkopolskiego,
- Marszałkiem Województwa Wielkopolskiego,
- Wielkopolskim Kuratorem Oświaty,
- starostami i prezydentami Miast z terenu Województwa Wielkopolskiego,
- dyrektorami i nauczycielami szkół średnich/ponadgimnazjalnych z terenów województwa wielkopolskiego.
§ 5. Projekt obejmuje następujące etapy:
- upowszechnienie informacji o projekcie,
- rekrutacja uczestników Sejmiku Województwa Wielkopolskiego,
- sesja Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego (zwana dalej sesją).
§ 6. Harmonogram realizacji projektu stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
II. Upowszechnienie informacji o projekcie:
§ 7. Przewodniczący Sejmiku Województwa Wielkopolskiego poinformuje starostów i prezydentów miast o planowanym projekcie oraz zwróci się do nich z prośbą o przeprowadzenie rekrutacji zespołów uczniowskich – uczestników sesji Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego.
§ 8. Wielkopolski Kurator Oświaty przekaże informacje o projekcie do szkół ponadgimnazjalnych.
III. Rekrutacja uczestników Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego:
§ 9. Szkoły przesyłają zgłoszenia o przystąpieniu szkoły do projektu do właściwego starostwa. Kopię zgłoszenia należy przesłać do Kancelarii Sejmiku Województwa Wielkopolskiego na adres al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań lub e-mail: przewodniczacy.sekretariat@umww.pl. Wzór formularza zgłoszeniowego stanowi załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
§ 10. Szkoły mogą zgłaszać do udziału w projekcie 2-osobowe zespoły uczniowskie. Zgłoszenia i prace indywidualnych uczniów nie będą brane pod uwagę w rekrutacji. Zespół uczniowski musi składać się z uczniów tej samej szkoły lub zespołu szkół.
§ 11. Sejmik Województwa Wielkopolskiego wyraża gotowość radnych Województwa Wielkopolskiego do udziału w spotkaniach edukacyjnych odbywających się w szkołach zainteresowanych projektem. Tematyka spotkań dotyczyć będzie organizacji i zasad funkcjonowania Samorządu Województwa Wielkopolskiego. Prośby w tym zakresie należy kierować do Przewodniczącego Sejmiku Województwa Wielkopolskiego na adres al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań lub e-mail: przewodniczacy.sekretariat@umww.pl. Zachęca się także organy samorządów powiatowych do organizacji spotkań z młodzieżą na temat funkcjonowania samorządu terytorialnego.
§ 12. Zespół uczniowski zgłoszony do projektu zobowiązany jest do:
- wykonania zadania rekrutacyjnego,
- uczestnictwa w sesji, w przypadku zakwalifikowania się do dalszego etapu w wyniku procesu rekrutacyjnego
§ 13. Zadanie rekrutacyjne dla zespołu uczniowskiego polega na:
- opracowaniu w formie pisemnej pracy na temat: „Korzyści płynące z członkostwa Polski w Unii Europejskiej, na przykładzie Twojego Powiatu” (praca pisemna może zawierać elementy graficzne lub mieć formę prezentacji multimedialnej),
- zaprezentowaniu wykonanej pracy przed komisją rekrutacyjną.
§ 14. Zespół uczniowski zobowiązuje się zaplanować i wykonać zadanie rekrutacyjne samodzielnie. Jeden zespół uczniowski może wykonać tylko jedna pracę.
§ 15. Szkoła przekaże prace wykonane przez zespoły uczniowskie do komisji rekrutacyjnej utworzonej przy starostwie powiatowym lub urzędzie miejskim, na którego terenie znajduje się placówka edukacyjna.
§ 16. Starostowie i prezydenci miast powołają komisje rekrutacyjne w celu wyłonienia zespołów uczniowskich. Do udziału w pracach komisji mogą być zaproszeni: nauczyciele, radni Województwa Wielkopolskiego oraz radni powiatu.
§ 17. Zadaniem komisji rekrutacyjnej jest wybór zespołów uczniowskich – uczestników projektu z terenu danego powiatu. Liczba zespołów uczniowskich, wybranych do uczestnictwa w sesji z poszczególnych powiatów, została przedstawiona w załączniku nr 2.
§ 18. Komisja rekrutacyjna dokona wyboru zespołu uczniowskiego na podstawie oceny pracy pt.: „Korzyści płynące z członkostwa Polski w Unii Europejskiej na przykładzie Twojego Powiatu”. Przy ocenie prac należy uwzględnić następujące kryteria oceny (max. 25 pkt.):
- staranność wykonania – 0-5 pkt,
- poprawność merytoryczna – 0-5 pkt,
- zgodność pracy z tematem – 0-5 pkt,
- komunikatywność przekazu – 0-5 pkt,
- pomysłowość i kreatywność, oryginalność – 0-5 pkt.
§ 19. Ocena wykonanych prac rekrutacyjnych oraz rekrutacja zespołów uczniowskich przez komisję rekrutacyjną są ostateczne i nie mogą stanowić przedmiotu odwołania.
§ 20. Informację o wyłonionych zespołach uczniowskich starostowie i prezydenci miast przekażą do Kancelarii Sejmiku Województwa Wielkopolskiego.
§ 21. Zgłoszenie się do udziału w projekcie oznacza wyrażenie zgody przez uczestników (a w przypadku uczestników niepełnoletnich, zgodę ich rodziców lub opiekunów prawnych) na przetwarzanie danych osobowych (imienia, nazwiska, adresu mailowego) zespołów uczniowskich do celów związanych z rekrutacją i uczestnictwem w sesji, upublicznieniem wizerunku uczniów wchodzących w skład zespołów a także upublicznieniem prac rekrutacyjnych, wyników ich oceny z podaniem imion i nazwisk na stronnych organizatora i współorganizatorów sesji.
IV. Sesja:
§ 22. Sesja odbędzie się 10 maja 2019 r. w Poznaniu w siedzibie samorządu województwa.
§ 23. Sesja będzie miała temat wiodący: „15-lecie członkostwa Polski w Unii Europejskiej okiem wielkopolskiej młodzieży”. Uczniowie - uczestnicy sesji wypracują uchwałę Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego przedstawiającą ich ocenę 15-lecia członkostwa Polski w Unii Europejskiej, z podziałem na poszczególne obszary integracji.
§ 24. Program szczegółowy sesji zostanie przesłany po zakończeniu procesu rekrutacji uczestników projektu.
V. Postanowienia końcowe:
§ 25. Niniejszy regulamin znajduje zastosowanie w procesie rekrutacji uczestników sesji i może zostać zmieniony przez organizatora z zastrzeżeniem poinformowania o zmianach zainteresowanych podmiotów.
§ 26. Zasady dotyczące przebiegu sesji określone są w Regulaminie Obrad Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego.
§ 27. Osobami do kontaktu w sprawie Sejmiku Młodzieży Województwa Wielkopolskiego są pracownicy Kancelarii Sejmiku:
- Martyna Rutkowska, e-mail: , telefon: 61 626 70 34
- Małgorzata Ziarnek, e-mail: , telefon: 61 626 70 45
§ 28. Osobami do kontaktu w sprawie wyłonienia zespołów uczniowskich są osoby powołane przez starostów/prezydentów miast.
§ 29. Literaturę pomocniczą obejmującą zagadnienie samorządu terytorialnego stanowią:
- Konstytucja RP,
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym,
- Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym,
- Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie województwa,
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 roku Kodeks Wyborczy,
- Statut Województwa Wielkopolskiego,
- Regulamin Sejmiku Województwa Wielkopolskiego,
- Strategia Rozwoju Województwa Wielkopolskiego do 2020 roku.