trwa ładowanie strony
wczytywanie strony

Rozbudowana droga wojewódzka nr 123 już przejezdna!

    16 kwietnia 2021 r. rozbudowany odcinek drogi wojewódzkiej nr 123 od Huty Szklanej do drogi krajowej nr 22 w rejonie Przesiek (gmina Krzyż Wielkopolski) został otwarty dla ruchu. Trwająca od października 2018 r. inwestycja zakończyła się z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.
    - Oddajemy do użytku kolejne rozbudowane, bezpieczniejsze i po prostu lepsze technicznie kilometry dróg wojewódzkich – mówi Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego. – Droga nr 123 była w fatalnym stanie i zdecydowanie wymagała poprawy. Gdybyśmy przy wyborze kolejności realizacji inwestycji kierowali się tylko natężeniem ruchu, ta droga musiałaby długo czekać na swój czas. Dbamy jednak o to, by Wielkopolska rozwijała się równomiernie i w każdym jej zakątku ludziom żyło się lepiej – dodaje Wicemarszałek. 
    Droga wojewódzka nr 123 została rozbudowana na dwóch odcinkach o łącznej długości 17,5 km w powiecie czarnkowsko-trzcianeckim. Początek rozbudowy miał miejsce na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 174 w Hucie Szklanej, a koniec – na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 22 w rejonie Przesiek w gminie Krzyż Wielkopolski. 
    Wykonawcą pierwszego odcinka o długości 9,2 km - od skrzyżowania z drogą nr 174 w Hucie Szklanej do końca obszaru zabudowanego w Kuźnicy Żelichowskiej - był Colas Polska. Drugi odcinek o długości 8,3 km - od końca obszaru zabudowanego w Kuźnicy Żelichowskiej do skrzyżowania z drogą krajową nr 22 w rejonie Przesiek - rozbudowała firma Eurovia Polska.

    Podstawowy zakres inwestycji objął przebudowę lub budowę: 
    • nowej konstrukcji jezdni
    • skrzyżowań wraz ze zmianą geometrii trasy
    • dwóch jednoprzęsłowych mostów na rzece Człopica
    • przepustów drogowych
    • zatok autobusowych
    • zjazdów, chodników
    • poboczy i rowów
    • kanalizacji deszczowej
    • elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego
    • oznakowania pionowego i poziomego oraz likwidację przejazdów kolejowych.

    Zadanie zostało zrealizowane w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 i współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowita wartość inwestycji wyniosła blisko 80 mln zł, w tym 63,7 mln zł stanowiło unijne dofinansowanie.


    Galeria zdjęć: