trwa ładowanie strony
wczytywanie strony

W Czarnkowie o rewitalizacji linii kolejowej do Rogoźna i Wągrowca

    Wicemarszałek Wojciech Jankowiak i przedstawiciele Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu odbyli spotkanie z przedstawicielami jedenastu gmin i powiatów zainteresowanych realizacją projektu "Rewitalizacja kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390/236 Czarnków-Rogoźno-Wągrowiec". Spotkanie odbyło się we wtorek 11 stycznia w Miejskim Centrum Kultury w Czarnkowie.

    Projekt dotyczący rewitalizacji linii Czarnków-Rogoźno-Wągrowiec ten jest jednym z pięciu projektów liniowych, które Samorząd Województwa Wielkopolskiego zgłosił do "Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej+ do 2028 roku" realizowanego przez Spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

    W trakcie spotkania z przedstawicielami powiatów czarnkowsko-trzcianeckiego, obornickiego i wągrowieckiego oraz gmin Czarnków, Lubasz, Połajewo, Ryczywół, Rogoźno i Wągrowiec oraz miast Wągrowiec i Czarnków, przedstawiciele Samorządu Województwa jako Lider projektu przedstawili kilka propozycji podziału wkładu własnego realizacji projektu celem wybrania wersji optymalnej dla wszystkich zainteresowanych. Dyskusja w trakcie spotkania była merytoryczna, jednak ostateczne decyzje w danej sprawie jeszcze nie zostały podjęte. 

     - Pamiętajmy, że przystępując do tak dalekosiężnego i kosztownego projektu jak rewitalizacja linii kolejowej, która połączy trzy powiaty, musimy mieć na uwadze, że jest to zadanie strategiczne i podejmowane z myślą o wielu kolejnych dziesięcioleciach, o zdecydowanej poprawie transportu publicznego w tej części województwa, o szansach jakie uzyskają mieszkańcy, jeżeli projekt uda się wspólnie zrealizować – mówił do zgromadzonych samorządowców Wicemarszałek Wojciech Jankowiak. 

    Należy przypomnieć, że Samorząd Województwa Wielkopolskiego zgłosił do Programu "Kolej+" pięć projektów liniowych (Czarnków-Rogoźno-Wągrowiec, Konin-Turek, Gostyń-Kąkolewo, Międzychód-Szamotuły, Śrem-Czempiń) - wszystkie w formule partnerskiej, gdzie Liderem jest Samorząd Województwa, a Partnerami przedstawiciele gmin i powiatów położonych na przebiegu konkretnej linii kolejowej oraz Stowarzyszenie Metropolia Poznań, czyli łącznie 41 podmiotów.

    Formuła partnerstwa polega na współfinansowaniu kosztów realizacji inwestycji zgłoszonych do Programu, w tym również Wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego (WSPP - jeden wymaganych z dokumentów aplikacyjnych). Koszty opracowania WSPP zostały już poniesione, po połowie przez Lidera oraz Partnerów Projektu. W chwili obecnej prowadzone są negocjacje dotyczące poziomu finansowania kosztów realizacji wkładu własnego w realizację inwestycji. Informacja o tym, które z linii otrzymają dofinansowanie w ramach Programu "Kolej+" ma zostać ogłoszona w dniu 24 lutego bieżącego roku.

     


    Galeria zdjęć: