trwa ładowanie strony
wczytywanie strony

Projekty kolejowe z Wielkopolski przeszły do kolejnego etapu

    *Wicemarszałek Wojciech Jankowiak reprezentował Samorząd Województwa Wielkopolskiego podczas wideokonferencji, podsumowującej pierwszy etap naboru projektów do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej+ do 2028 roku.*
     
    W zdalnym spotkaniu, które odbyło się w piątek 27 listopada uczestniczyli przedstawiciele wnioskodawców, czyli samorządów, które złożyły swoje projekty w ramach tego programu. Organizatorem naboru jest Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., którą reprezentował Prezes Zarządu Ireneusz Merchel. W ramach oceny formalnej do programu Kolej+ zakwalifikowano 79 projektów liniowych i punktowych z całego kraju o łącznej wartości około 30,5 mld złotych.
    Z terenu Województwa Wielkopolskiego zgłoszonych zostało pięć projektów liniowych o łącznej wartości ponad 1,7 mld złotych i wszystkie one przeszły do kolejnego etapu. Wśród wielkopolskich projektów znalazły się:
     
    1.Rewitalizacja ciągu komunikacyjnego nr 236/390 Wągrowiec-Rogoźno-Czarnków –  szacowane całkowite koszty realizacji projektu netto to 400 mln zł, a 15-procentowy udział samorządu województwa w realizacji zadania miałby wynieść 60 mln zł. 
     
    2.Rewitalizacja linii kolejowej nr 368 Szamotuły-Międzychód –  szacowane całkowite koszty realizacji projektu netto to 350 mln zł, a 15-procentowy udział samorządu województwa w realizacji zadania miałby wynieść 52,5 mln zł.
     
    3.Rewitalizacja linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń-Kąkolewo –  szacowane całkowite koszty realizacji projektu netto to 140 mln zł, a 15-procentowy udział samorządu województwa w realizacji zadania miałby wynieść 21 mln zł.
     
    4.Rewitalizacja linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem-Czempiń – szacowane całkowite koszty realizacji projektu netto to 313 mln zł, a 15-procentowy udział samorządu województwa w realizacji zadania miałby wynieść 46,95 mln zł.
     
    5.Budowa nowej linii kolejowej Turek-Konin – szacowane całkowite koszty realizacji projektu netto to 550 mln zł, a 15-procentowy udział samorządu województwa w realizacji zadania miałby wynieść 82,5 mln zł.
     

    Galeria zdjęć: