WSZYSTKIE JESTEŚCIE SŁABE, czyli dlaczego seksistowska świnia obraża kobiety

Jesteś słaba. Zabiorę ci wszystko - dzieci, przyjaciół, pracę. Będzie już tylko gorzej… Takie komunikaty to start prowadzonej na terenie województwa wielkopolskiego kampanii obrażającej kobiety na przystankach, w telewizji, na stronach internetowych i w mediach społecznościowych. Kolejny przykład przemocy domowej? Promocja nowego serialu? A może po prostu bezsensowny akt wandalizmu publicznego? Okazuje się, że nie. Słowa te stanowią pierwszy etap kampanii społecznej organizowanej na zlecenie Samorządu Województwa Wielkopolskiego. Jest to początek kampanii, która w odważny sposób stawia tezę: ALKOHOL KOBIETY TRAKTUJE GORZEJ.

Wspomniane komunikaty to nie standardowe obelgi i groźby, a słowa jakie alkohol - SEKSISTOWSKA ŚWINIA - wypowiada w kierunku kobiet. Nie ma społecznej świadomości, że alkohol zagraża kobietom bardziej, niszcząc ich wątrobę, dewastując układ hormonalny i znacznie szybciej uzależniając je. Zmiana postrzegania tych aspektów jest celem prowadzonych działań.

Dlaczego to takie ważne? Kobiety mają taki sam dostęp do alkoholu jak mężczyźni, piją go tyle samo, przy takich samych okazjach, ponosząc znacznie gorsze skutki fizyczne i społeczne.
Obecnie aż 20% osób uzależnionych od alkoholu to kobiety. Alkohol szkodzi ich organizmom,
szybciej je uzależniając. Sam nałóg jest zazwyczaj głębszy, a terapia dłuższa i trudniejsza. Choruje cała rodzina, a skutki nałogu boleśnie odczuwają dzieci. 9 na 10 mężów uzależnionych kobiet zostawia swoje żony. Stawiamy śmiałą tezę, opierając się na opinii ekspertów, że w alkoholizmie nie ma równouprawnienia.
ALKOHOL TO SEKSISTOWSKA ŚWINIA, KOBIETY TRAKTUJE GORZEJ to kampania podzielona na 3 etapy.
• Część TEASEROWA, w której kobiety atakowała czarno-biała twarz popularnego aktora Jacka Braciaka w postaci grafik, plakatów i materiałów wideo - to właśnie wtedy seksistowska
świnia oburzyła opinię publiczną;
• Część REVEALOWA, z której dowiedzieliśmy się, że prawdziwą seksistowską świnią jest
alkohol, który z każdym dniem coraz bardziej pogrąża kobietę w nałogu. Kampania
podkreśla, że to właśnie alkohol znęca się psychicznie nad kobietami, nie mając litości
wykorzystuje ich słabości, nawet wtedy, gdy wydaje im się, że mają nad nim kontrolę.
Całość działań spina dedykowana kampanii strona www.10dowodow.pl, na której wskazane
zostały niepodważalne fakty dotyczące słabości kobiet wobec alkoholu.
• Część EDUKACYJNA planowana na wrzesień, podczas której kobiety otrzymają realne
wsparcie i porady, jak bronić się przed zdefiniowanym wcześniej wrogiem.

Podczas konferencji inaugurującej drugi etap akcji odniósł się do niej Maciej Sytek, Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego oraz eksperci, którzy przedstawili główne założenia poruszanego przez kampanię problemu. Omówione zostały podstawowe aspekty szkód wynikających z nadużywania alkoholu - tych społecznych i biologicznych. Przeprowadzony został eksperyment, który w obrazowy sposób przedstawił, jak alkohol wpływa na kobiety i mężczyzn.
Pokazał tym samym, jak bardzo różni się efekt spożycia tej samej dawki alkoholu w zależności od płci.– Nierówne szkody wynikające z picia alkoholu przez kobiety i mężczyzn to niełatwy w przestrzeni społecznej temat. Nasza kampania ALKOHOL KOBIETY TRAKTUJE GORZEJ porusza go po raz pierwszy na tak szeroką skalę i, nie ukrywajmy, w sposób, który poraża – mówi Maciej Sytek, Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego. Decydując się na realizację kampanii wiedzieliśmy, że nie ma w niej miejsca na półśrodki. Nasze działania realizowane są przy merytorycznym wsparciu ekspertów. Zależy nam, żeby przekaz o braku równouprawnienia w piciuzaistniał i skłonił do podjęcia stosownych reakcji.

Więcej informacji na temat kampanii dostępnych jest na stronie www.10dowodow.pl  oraz na fanpage akcji https://www.facebook.com/10dowodow/.
Materiały wideo realizowane w ramach kampanii dostępne są na kanale YouTube: http://bit.ly/10dowodowpl

 

Na zdjęciach: Maciej Sytek - Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego, dr Maria Skommer - Katedra i Zakład Psychologii Klinicznej UM Poznań, Katarzyna Łukowska - Zastępca Dyrektora Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA), dr Eryk Matuszkiewicz - toksykolog ze Szpitala Miejskiego im. Franciszka Raszei w Poznaniu

Galeria zdjęć:





Wszystkie Prawa Zastrzeżone
Projekt i wykonanie HSI