trwa ładowanie strony
wczytywanie strony

Budujemy turystyczną markę Wielkopolski

    To będzie rekordowy rok w polskiej turystyce. Wielkopolska wnosi w tym zakresie ważny wkład w postaci m.in. turystyki kulturowej i aktywnej, ale jest też celem city break’ów i wydarzeń kongresowych. Okazją do rozmów na ten temat były zorganizowane 30 maja 2025 roku w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego regionalne konsultacje Strategii Rozwoju Turystyki dla Polski do roku 2030 z perspektywą do roku 2036. Prace zostały zainicjowane przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.   

    O konsultacjach związanych z wypracowywaniem strategii poinformowali podczas konferencji merytorycznej i briefingu prasowego Piotr Borys - Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Jacek Bogusławski – Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego oraz Małgorzata Wilk-Grzywna – Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. 

    - Spotykamy się w siedzibie Samorządu Województwa Wielkopolskiego, żeby porozmawiać o naszym silnym gospodarczo regionie oraz turystyce. Chcemy, żeby to właśnie ona była kołem zamachowym dla rozwoju naszego regionu. Dziękujemy, że te konsultacje strategii będziemy realizować u nas. To perspektywa aż do 2036 roku. Cieszę się, że możemy się spotkać i pokazać, jak pracujemy w tej chwili i w którym kierunku będziemy realizować nasze działania. Są z nami samorządowcy i przedstawiciele tych wszystkich jednostek, które turystyce oddają całe swoje serce – mówił Jacek Bogusławski, Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego. 

    Piotr Borys, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki: - Rozpoczynamy prace nad strategią rozwoju turystyki Polski. Od pięciu lat nie posiadamy takiego dokumentu, a mamy bardzo ambitne plany i bardzo dobre wskaźniki. Chcemy wspólnie z 16 regionami oraz branżą turystyczną budować potęgę polskiej gospodarki. Naszym celem jest to, aby Polska była liderem turystyki Europy Środkowo-Wschodniej. Obecny rok może być rekordowy w polskiej turystyce, o czym świadczy m.in. wzrost liczby turystów w obiektach hotelowych. Oznacza to, że Polska jest dziś zupełnie inaczej postrzegana – jesteśmy krajem nowoczesnym, bezpiecznym, zielonym, który ma znakomite kulinaria, piękne historyczne miasta. Polska turystyka stanowi 5 procent PKB, natomiast w Unii średnia wynosi 9 procent. Chcemy więc bardzo przyspieszyć. Możemy to zrobić, jeśli całe środowisko turystyki będzie ze sobą ściśle współpracować.   

    Minister dodał także: - Rocznie polską gospodarkę zasila 100 miliardów złotych z turystyki, ale możemy cały czas zwiększać ten potencjał. Chcemy rozmawiać o tym, co możemy jeszcze zrobić w Wielkopolsce, budując markę regionu – ikony naszej państwowości, pięknych terenów przyrodniczych, Szlaku Piastowskiego, pięknego Poznania. Będziemy też dyskutować, jak zwiększyć jeszcze ruch lotniczych i łączyć Wielkopolskę z innymi regionami świata, po to by marki regionalne były rozpoznawalne. Dla nas pokazanie potencjałów regionalnych jest bardzo ważne, żeby wiedzieć, co i jak promować na świecie.

    Jakie znaczenie mają konsultacje strategii z perspektywy Polskiej Organizacji Turystycznej? - Musimy mieć dobry plan. Trzeba stworzyć dokumenty strategiczne, które będą się wzajemnie uzupełniać i będą spójne ze sobą. Wtedy pojawi się efekt synergii i skali – podkreśla Małgorzata Wilk-Grzywna – Wiceprezes. 

    Polska Organizacja Turystyczna promuje w tym roku szczególnie wydarzenia i miejsca związane z tysiącleciem koronacji Bolesława Chrobrego. Wśród innych działań warto zwrócić uwagę na serię wizyt stu blogerów, vlogerów, dziennikarzy i touroperatorów, którzy poznaje atrakcje  naszego regionu na zaproszenie POT. 

    Piątkowe konsultacje społeczne zostały przeprowadzone wśród przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, branży turystycznej oraz szeroko pojętego środowiska organizacji pozarządowych naszego regionu. Nie zabrakło prezentacji działań Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. 

    Data publikacji: 2025-05-30

    Galeria zdjęć: