trwa ładowanie strony
wczytywanie strony

Region wart poznania

    Posiedzenie Komisji Kultury Fizycznej i Turystyki w dniu 12 października 2011 r.
    Działalność Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej była głównym tematem obrad październikowego posiedzenia komisji. Zasadniczy cel organizacji – to kreowanie i upowszechnianie wizerunku województwa jako regionu atrakcyjnego turystycznie, a także promocja jego walorów krajoznawczych, obiektów i produktów turystycznych. WOT zrzesza aktualnie 70 członków, w tym 42 samorządy lokalne oraz 17 przedsiębiorstw branży turystycznej, a także stowarzyszenia, muzea i placówki naukowe. Województwo, ze składką 950 tys. zł, jest największym płatnikiem organizacji. Tegoroczny budżet stowarzyszenia, największy w jego siedmioletniej historii, przekroczył 6 mln zł. To głównie efekt pozyskania dotacji unijnych w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
    W tym roku zakończono prace związane z projektem o wartości ponad 1,5 mln zł dotyczącym budowy systemu informacji turystycznej, w ramach którego, w miastach i gminach Wielkopolski zainstalowano m.in. 46 infokiosków i kilkaset tablic informacyjnych. Natomiast realizowany za 4,6 mln zł projekt „Kompleksowa produkcja wiodących produktów turystycznych” służy wsparciu ofert adresowanych zarówno do mieszkańców regionu, jak też do turystów krajowych i zagranicznych odwiedzających Wielkopolskę. Obejmuje m.in. tworzenie i promocję regionalnych wiodących produktów turystycznych, w tym z zakresu turystyki biznesowej (Poznań jako centrum targowe i konferencyjne), związanych z dziedzictwem historycznym regionu (Szlak Piastowski wraz z Kaliszem najstarszym miastem w Polsce; pałace i zamki Wielkopolski; szlaki kulturowe), turystyką na zabytkowych szlakach kolejowych czy turystyką aktywną (wodną, konną, rowerową).
    Radni zapoznali się ponadto z działaniami promocyjnymi WOT realizowanymi w kontekście przygotowań do EURO 2012.