trwa ładowanie strony
wczytywanie strony

Doing Business in Czechia. Wielkopolskie firmy chcą eksportować swoje produkty do Czech

    W czwartek, 23 czerwca odbyła się konferencja pn. „Doing business in Czechia”, którą zainaugurował Jacek Bogusławski, Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego.

    - Umiędzynarodowienie biznesu jest jednym z najbardziej silnych trendów ostatnich lat – podkreślił Marszałek J. Bogusławski. – Bliskość i chłonność czeskiego rynku sprawia, że wejściem na niego jest zainteresowanych wiele firm - dodał.

    - Wielkopolskie firmy chcą zwiększać wymianę handlową z Czechami. Sektor przedsiębiorstw MŚP także widzi w eksporcie do tego kraju szansę na wzmocnienie swojej konkurencyjności. Wielkopolski Fundusz Rozwoju, dzięki  oferowanemu wsparciu finansowemu, ułatwia biznesowi ekspansję zagraniczną – zwracała uwagę Katarzyna Kierzek -Koperska, Wiceprezes Funduszu podczas konferencji „Doing Business in Czechia”.

    Licznie obecnych na konferencji przedsiębiorców Jakub Rudy, Radca Handlowy Ambasady Republiki Czeskiej w Warszawie zapewniał o otwartości na nawiązywanie polsko-czeskich relacji biznesowych i wsparcie w ich rozwijaniu.

    Organizatorem wydarzenia był Wielkopolski Fundusz Rozwoju – spółka Samorządu Województwa Wielkopolskiego. Patronat honorowy objęła Ambasada Republiki Czeskiej w Warszawie. 

    Konferencja skoncentrowała się na praktyce. Uczestnicy poznali instrukcje do przygotowania strategii eksportowej, możliwości nawiązania relacji biznesowych z czeskimi podmiotami, źródła finansowania ekspansji zagranicznej i przykłady udanych realizacji z pierwszej ręki – bezpośrednio od przedsiębiorców z Wielkopolski, którzy prowadzą biznesy na czeskim rynku. 

    Dlaczego Czechy?
    Czechy są drugim, po Niemczech, partnerem eksportowym Polski. Tylko w dwóch pierwszych miesiącach br. wartość sprzedaży towarów z Polski do Czech sięgnęła ponad 13 mld zł, czyli prawie o jedną czwartą więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Wartości wciąż rosną też za sprawą jednego z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Według Eurostatu Czechy przeżywają największy boom zakupów online spośród wszystkich krajów UE. Dodatkowo około 50% słowackiego e-commerce to zakupy w czeskich sklepach internetowych, co otwiera przed naszymi przedsiębiorcami pole do zwiększonej ekspansji.

    Konferencje z serii „Doing business in…”  to ceniony przez przedsiębiorców cykl spotkań, podczas których każdorazowo omawiane są możliwości ekspansji zagranicznej w innym kraju. Forum wymiany wiedzy i doświadczeń umożliwia uczestnikom poznanie realiów biznesowych oraz możliwości kooperacji z międzynarodowymi partnerami. Specyfikę zagadnień gospodarczych przybliżają eksperci branżowi i praktycy biznesu operujący na rynku, któremu poświęcone są poszczególne konferencje. Cykl wydarzeń organizuje Wielkopolski Fundusz Rozwoju sp. z o.o.

    Wielkopolski Fundusz Rozwoju sp. z o.o. został powołany przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego. Oferuje produkty finansowe na preferencyjnych warunkach wspierające potencjał sektora MŚP oraz jednostek samorządu terytorialnego z regionu. Spółka likwiduje bariery w dostępie do kapitału poprzez szeroki katalog produktów – pożyczek oraz poręczeń. Proponowane instrumenty finansowe umożliwiają realizację celów inwestycyjnych, a także obrotowych, projektów rewitalizacyjnych na terenie miast, przedsięwzięć z zakresu efektywności energetycznej oraz działania w ramach ekspansji zagranicznej.


    Galeria zdjęć: