Sukces Wielkopolski "Na styku kultur"


Województwo Wielkopolskie zdobyło nagrodę główną w konkursie „Najlepszy Wystawca Targów Na Styku Kultur w Łodzi”. Nagroda stanowi uhonorowanie oferty i stoiska Wielkopolski prezentowanych podczas XVII Międzynarodowych Targów Turystycznych Na Styku Kultur 2011 w Łodzi (25 – 27 lutego 2011). Jury oceniało wartość promowanych produktów turystycznych, oryginalność i różnorodność form promocji oraz aranżację stoiska.

Wielkopolska, która była regionem partnerskim tegorocznej edycji imprezy prezentowała się na stoisku w nowej aranżacji, z nowym logo i hasłem „Wielka historia, wielka przygoda”. Był to element realizacji projektu „Kompleksowa promocja wiodących produktów turystycznych Wielkopolski” współfinansowanym ze środków UE.

Prezentowane były główne produkty turystyczne regionu przygotowane dla tego rynku: turystyka kulturowa, wodna, rowerowa, konna oraz agroturystyka.

Przygotowany został bogaty program atrakcji dodatkowych dla publiczności. Na scenie zlokalizowanej przy stoisku Wielkopolski wystąpił kabaret Dziura z Bukówca oraz Mistrz Polski w Beatbox – zespół Hapaszany z Miasta Turek. Zwiedzających przyciągały widowiska historyczne w wykonaniu legionistów rzymskich z Kalisza oraz wojowników z Miasta Turek oraz ekspozycja repliki wozu kupców rzymskich. Codziennie odbywały się konkursy gwary poznańskiej. Zwycięzcy mogli liczyć na vouchery pobytowe w hotelu „Olandia” z Prusimia oraz hotelu „Moran” z Ostrowa, a także upominki ufundowane przez Wielkopolską Organizację Turystyczną i Urząd Miasta Poznania. Konkursy wiedzy z atrakcyjnymi nagrodami tj. lot balonem, rejs statkiem czy udział w spływie kajakowym zorganizowało również Miasto Konin wraz z Powiatem Konińskim. Każdy z odwiedzających miał okazję spróbować własnych sił w tworzeniu bajecznych kwiatów z papieru oraz wyplataniu koszy z wikliny pod okiem specjalistów. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się degustacje przysmaków regionalnych – m.in. rogali świętomarcińskich, pyr z gzikiem, pyrczoka i andrutów kaliskich. 
 
Łodzianie chętnie zapoznawali się z wydawnictwami WOT dotyczącymi turystyki aktywnej – szlaków rowerowych, pieszych i konnych oraz dróg wodnych i wypoczynku nad jeziorami. Ich uwagę przyciągała oferta Poznańskiego Towarzystwa Agroturystycznego oraz Powiatu Czarnkowsko-Trzcianeckiego. Miłośnicy kultury i historii czerpali wiedzę z broszur Miasta Poznania, Kalisza, Piły, Konin i Powiatu Konińskiego, Miasta Turek, Muzeum Narodowego Rolnictwa w Szreniawie i LOT Leszno-Region. Z pozytywnym odzewem spotkała się nowa pozycja wydawnicza WOT pt. „Wypoczynek rodzinny w Wielkopolsce” i seria kilkunastu wydawnictw o turystyce kulturowej.

Organizatorem wystąpienia promocyjnego Wielkopolski w Łodzi była Wielkopolska Organizacja Turystyczna. Partnerami WOT podczas Na Styku Kultur 2011 byli: Miasto Poznań, Miasto Turek, Miasto Kalisz, Miasto Piła, Powiat Czarnkowsko-Trzcianecki, Miasto Konin wraz z Powiatem Konińskim, Poznańskie Towarzystwo Agroturystyczne, Lokalna Organizacja Turystyczna Leszno – Region, Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie, Kompleks hotelowy "Olandia".

Źródło: Wielkopolska Organizacja Turystyczna
 


Galeria zdjęć:

  • Sukces Wielkopolski
  • Sukces Wielkopolski
  • Sukces Wielkopolski
  • Sukces Wielkopolski
  • Sukces Wielkopolski
  • Sukces Wielkopolski
  • Sukces Wielkopolski




pdf    drukuj    drukuj