trwa ładowanie strony
wczytywanie strony

Kto w tym roku otrzymał certyfikaty dla produktów i usług prospołecznych?

    *18 grudnia 2018 roku Marzena Wodzińska, Członek ZWW otworzyła galę wręczenia certyfikatów „Zakup prospołeczny”, której organizatorami byli Samorząd Województwa Wielkopolskiego, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu oraz Fundacja im. Królowej Polski św. Jadwigi w Puszczykowie.*


    - Przyznanie Znaku to wynik dbałości o stałe umocnienie rangi i wizerunku przedsiębiorstw społecznych jako symbolu usług i produktów o najwyższej jakości, wykonanych w połączeniu z wyjątkową dbałością o wykorzystanie potencjału społecznego. Obecnie „Zakup prospołeczny” funkcjonuje w piętnastu województwach, a sama idea zrodziła się w Wielkopolsce – przypomniała Marzena Wodzińska, która otworzyła uroczystość w Domu Studenckim „Hanka” w Poznaniu.
    Certyfikaty otrzymało 16 wielkopolskich przedsiębiorstw społecznych, tj.: Fundacja PSTRYK z Poznania, Spółdzielnia Socjalna ART ZAGRODA z Dymaczewa Starego,
    BEATIT Sp. z o.o. z Poznania, Spółdzielnia Socjalna PAUMARK ze Śremu, Spółdzielnia Socjalna Na Winiarach z Gniezna, Spółdzielnia Socjalna DZIAŁAJMY RAZEM z Krzyża Wielkopolskiego, Fundacja NOWY HORYZONT z Piły, Spółdzielnia Socjalna „Nowe Horyzonty” z Piły, Spółdzielnia Socjalna „BREI-MAR” z Margońskiej Wsi, Spółdzielnia Socjalna IMBIR z Kalisza, FRAGOLA
    Sp. z o.o. z Krotoszyna, Fundacja ABBA PATER z Kalisza, Spółdzielnia Socjalna Zielony Jarocin z Jarocina, Tęczowe Marzenie Sp. z o.o. z Kalisza, Na Kościuszki Sp. z o.o. z Ostrowa Wielkopolskiego oraz Fundacja SZANSA z Ostrowa Wielkopolskiego.
    Idea Znaku „Zakup prospołeczny” jest inspiracją dla innych województw. Po pierwsze – daje on klientom szansę kupowania produktów i usług ekonomii społecznej, a tym samym dokonywania ważnych społecznych działań - takie prospołeczne zakupy pozwalają przy okazji codziennych wydatków podejmować decyzje na rzecz ludzi potrzebujących, walczących o swoją samodzielność życiową i zawodową. Po drugie – certyfikowane podmioty ekonomii społecznej muszą dbać o jakość i konkurencyjność. Decyzja o zakupie ich produktów i usług wynika z potrzeb klienta i jakości oferty, zaś aspekt społeczny jest i powinien być dodatkowym bodźcem.
    Uroczystość uatrakcyjnił występ Aleksandry Idkowskiej, młodej wokalistki, laureatki wielu ogólnopolskich i międzynarodowych festiwali muzycznych.

     

     


    Galeria zdjęć: